سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاهش استفاده از اینترنت اکسپلورر، افزایش قدرت فایرفاکس

www.windows.blogfa.comآمار تهیه شده توسط یک شرکت تحقیقات اینترنتی نشان می‌دهد سهم بازار مرورگر اینترنتی اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت از ماه ژانویه گذشته مجددا در مقایسه با سهم بازار مرورگر فایرفاکس بنیاد موزیلا رو به کاهش گذارده است.
به گزارش سایت اینترنتی "نیوزفکتور"، شرکت هلندی OneStat اعلام کرده ‌است سهم بازار اکسپلورر از ماه ژانویه تا ماه مه جاری در حدود ? ?/???درصد کاهش یافته و به ? ??/???درصد رسیده و سهم بازار مرورگر دارای کد باز فایرفاکس در همین مدت ? ?/???درصد افزایش یافته و به ? ??/???درصد رسیده ‌است.
جدیدترین آمار جمع‌آوری شده توسط این شرکت حاکی از آن است که پس از دو مرورگر اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس، مرورگر Safary شرکت اپل، سومین مرورگر پرکاربر اینترنت است و پس از آن مرورگر اپرا و در نهایت مرورگر نت اسکیپ، به ترتیب چهارمین و پنجمین مرورگر پرکاربر اینترنت محسوب می‌شوند.
کاهش تعداد کاربران اکسپلورر در ماه‌های اخیر در حالی رخ داده که شرکت OneStat در ماه ژانویه اعلام کرده‌بود تعداد کاربران این مرورگر در ماه‌های پایانی سال ? ????? افزایش یافته و تعداد کاربران فایرفاکس در همان دوران کاهش یافته است.
فایرفاکس هم‌اکنون تنها مرورگر اینترنتی است که در رقابت با مرورگر غالب اینترنت اکسپلورر مایکروسافت به موفقیتهای بزرگی دست یافته و سهم بازار خود را به بیش از ? ???درصد رسانده است.
این مرورگر برخلاف مرورگر اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت دارای کد باز است و این بدان معناست که برنامه اصلی نوشته شده برای آن در دسترس عموم بوده و در حال حاضر برنامه نویسان فراوانی به صورت داوطلبانه برای بهبود این مرورگر با بنیاد موزیلا همکاری می‌کنند و برخی برنامه نویسان دیگر نیز ویژگی‌هایی را به صورت مستقل به نام Extension برای این مرورگر طراحی می‌کنند که کاربران می‌توانند آنها را دانلود کرده و روی فایرفاکس نصب کنند.
در حالی که تا چند سال قبل بیش از ? ???درصد کاربران اینترنت از اینترنت اکسپلورر برای گشت و گذار در اینترنت استفاده می‌کردند، هم‌اکنون این میزان به ? ???درصد کاهش پیدا کرده که مهمترین علت این امر موفقیت فایرفاکس در سال گذشته و روی آوردن بسیاری از کاربران به این مرورگر بوده است.
هم‌اکنون مایکروسافت در حال آماده‌سازی اینترنت اکسپلورر ? به عنوان مرورگر جدید خود است و موزیلا نیز تلاش می‌کند با آماده‌سازی فایرفاکس 2 به رقابت جدی خود با مایکروسافت ادامه دهد.
اینترنت اکسپلورر 7 احتمالا همزمان با سیستم‌عامل جدید ویندوز ویستا در اوایل سال میلادی آینده به بازار خواهد آمد.